Att sälja - Säljutbildning och säljträningFörsäljning 1Effektiv försäljning | ![]() |
Säljutbildning som ger dig konkreta verktyg, metoder och praktisk säljträning för att utveckla din försäljning. Kursen ger dig bland annat träning för att driva kundprocesser på ett framgångsrikt sätt, hitta kundens köpsignaler samt styra och argumentera för din försäljning mot egna mål.
Om kursen | Kursens mål | Ur innehållet | Sagt av tidigare deltagare | Praktiska fakta
![]()
För att lyckas i ditt försäljningsarbete så behöver du inte endast veta hur du hittar de mest lönsamma kunderna. Du behöver också kunskap om hur du får dem att välja just dina varor eller tjänster och hur du når en lönsam överenskommelse.
Genom denna säljutbildning får du viktiga kunskaper och insikter i framgångsrika försäljningsstrategier. Med teori och praktisk träning så skapar vi tillsammans förutsättningar för att bygga lönsamma, lyckade och långsiktiga kundrelationer.
Ur innehållet
|
Effektiv försäljning
Flexibelt kursdatum? Läs mer här!
Plats
Kursledare
Distansutbildning
Gruppstorlek och Köplats
Intern och anpassad utbildning
|
Om säljutbildningen
Utbildningen Effektiv försäljning inleds med en digital uppstartsdel som du gör före dina kursdagar. Uppstartsdelen hjälper dig att få praktisk nytta av din utbildning när du är tillbaka på ditt arbete.
Under kursdagarna arbetar vi sedan med tekniker och strategier som gör skillnad för ditt säljresultat. Vi utvecklar dina metoder, din kommunikation och din kundanalys. Du lär dig att hantera försäljningens olika steg, från förstamöte till avslut. Vi tränar även på att utveckla dina befintliga kundrelationer för att göra dem mer lönsamma.
Efter dina kursdagar får du även medverka i en extra halvdags kurs som du själv väljer när vill gå. Du får då ytterligare ett tillfälle för träning. Läs mer här om förberedelse och uppföljning av din säljutbildning.
Säljutbildningens mål
Kursen och säljträningen ger dig metoder för att skapa framgångsrika affärer och nöjda kunder. Efter denna säljutbildning har du verktyg för att utveckla dina kundrelationer, förbättra din försäljningsteknik och hitta nya affärer. Du kommer även ha säljträning i hur du gör dina affärer mer lönsamma och hur du på bästa sätt hanterar kommunikationen med dina kunder.
Denna kurs har fått 5,64 av 6 möjliga i betyg från tidigare deltagare. Exempel på omdömen:
"Mycket praktiska saker som jag kan ta med mig i mitt arbete."
Annina Hagman, Sodexo
"Bra och effektiv kurs på rätt nivå. Mycket bra med liten grupp. Bra kursledare."
Lars-Göran Hellström, Autolubes Nordic AB
"Jättebra kurs, lagom tempo, bra diskussioner. Fick tips anpassade till min verksamhet."
Robert Persson, Allt för fest
"Jag kommer rekommendera kursen till arbetskamrater."
André Espling, Smurfit Kappa Onwell
"Kursen har gett mig en bra grund att stå på och borde ge en ökad försäljning framöver."
Magnus Josefsson, Boliden Bergsoe
"Instruerande på ett effektivt och behagligt sätt. Bra med många pauser och väldigt bra med övningar i direkt anslutning till teorin."
Carin Lindefelt, Udda stolen
"Väl genomförd kurs! Grundligt och sakligt. Kursledaren är väldigt kunnig inom området. Tack!"
Jörgen Törngren, AB Gense
"Kursen berörde alla punkter jag förväntade mig."
Marcus Kjellberg, Presto Brandsäkerhet AB
"Riktigt bra kurs! Tydliga exempel."
Annica Nordin, Iwaco AB
"Liten grupp, tät kommunikation."
Lennart Andersson, Industrial Fan Technology AB
"Jag är riktigt nöjd med kursen och det känns som man är flera steg längre fram!"
Jonas Nordenberg, Mapei AB
"Jag är jättenöjd! Jag kommer ha oerhört stor nytta av det jag har lärt mig."
Mia Nee, Acid & Marble
"Bra att vi var en liten grupp så att vi fick tid för diskussioner om verkliga case."
Susanne Åkerblom Dannemann, DataDIA AB
Fortsättningskurser
Denna säljutbildning kan byggas ut med kursen Strategisk försäljning eller Säljprogrammet. Du får i dessa bland annat träna:
- Positionering
- Att arbeta med unika affärsmöjligheter
- Hur uppstår ett beslut?
- Beslutsfattarnas olika roller
- Att kartlägga beslutsfattare
- Konkurrentanalys
- Effektiv säljtid
- Att förutse förändringar som påverkar beslutet
- Att skapa en ”pipeline”
- Prioritera affärsmöjligheter
- Säljplan, budget och mål
| Till sidans topp |
Andra kurser
Personer som har tittat på denna kurs har också tittat på kurserna:
- Strategisk försäljning
- Förhandlingsteknik
- Säljprogrammet
- Personlig effektivitet
- Personlig kommunikation
- Presentationsteknik
| Till sidans topp |
Sagt av tidigare deltagare
Martina Bruzelius, Vasamuséet
Stockholm, Göteborg, Malmö... eller var du vill!
Kom igång efter kursen
Distansmedverkan
Aktuella minikurser
Flexibelt datum
Chef- och ledarprogrammet
Person- och Grupprofil
Närmaste kursstarter:
Starta direkt när du bokar